Zoeken in deze blog

donderdag 14 mei 2015

Rosevalaardappeltjes uit de oven

Deze blozende aardappels mogen rustig aan met de schil in de mond gekieperd worden, geen commentaar. Daar plukken wij nog wat rosmarino bij uit de tuin, drenken we deze in olijfolie, snuffelen we un petit peu zout, peper en niet te vergeten knoflookpoeder bij, en deze aardappels mogen de oven in. Was dat nu lastig? Ik vond het meevallen, ik ben zelf mijn schort hierbij vergeten aan te doen, want ik heb een schort persoonlijk wel nodig in de keuken, #foodconfessions. Dat doet me denken aan de tag van Leonie ter Veld, van het blog gewoonwateenstudentjesavondseet, wie weet dat ik ook met mijn billetjes bloot ga en ook mijn 10 food confessions deel op deze blog. Wie weet, wie weet. Zouden jullie dat leuk vinden? Ik hoor het graag.
Ik dwaal compleet af van mijn romantische roseval aardappelen, wat een plaatje zijn deze piepers. De naam piepers verdienen deze decadente aardappeltjes nog niet eens. Zo mooi zijn zo. En zo lekker zijn ze als ze uit de oven komen. Mijn trucje is om bijna frietjes te creëren, komt ie, ik zet de oven de laatste 10 minuten van de oventijd op de grillstand, zodat de warmte alleen nog van boven komt gestroomd, daar worden ze heerlijk knapperig van, en zo willen we het graag hebben. Hieronder deel ik voor jullie het recept van deze heerlijke rosemarijn roseval aardappeltjes! Bon apétit!
Wat ik helemaal vergeet te vertellen, dit is mijn 100ste recept dat ik plaats!!

Roseval-aardappeltjes uit de oven

Ingrediënten voor 4 personen
  • 800 gram rosevalaardappelen
  • scheut olijfolie
  • 3 verse takjes rosemarijn
  • zout en peper
  • 3 theelepels knoflookpoeder
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 200 graden en haal een bakplaat uit de oven. Bekleed deze met een bakpapiertje. Was de aardappeltjes aandachtig en snijd deze vervolgens in partjes, door de helft en dan in drieën. Laat de schil eraan. Spreid deze over het bakpapier en giet hier de olijfolie over. Meng dit met je handen goed zodat de aardappels goed bedekt zijn. Strooi hier de zout, peper en knoflookolie over en zet dan voor een halfuur in de voorverwarmde oven. Schakel eventueel de laatste 10 minuten over op de gasstand, om nog knapperige aardappels te produceren.

Bon apétit!

2 opmerkingen:

  1. Weer een leuk recept! Lijkt me heel lekker! Ja de 10 food confessions zou ik wel willen weten! En leuk dat het je 100e bericht is! Op naa de 200! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere aardappeltjes en het 100e leuk gr oma

    BeantwoordenVerwijderen