Zoeken in deze blog

maandag 4 januari 2016

Hotspot: La Festa

Gelukkig nieuwjaar lieve trouwe lezers van mij! Wat heeft 2015 mij veel moois gebracht, en ik hoop dat 2016 mij nog veel meer moois gaat brengen! En dat wens ik jullie ook zeker toe!

Oeii, wat is deze vakantie snel gegaan. Maar wat heb ik een leuke dingen gedaan zeg! Ik ben weer helemaal opgeladen om fris en fruitig aan de slag te gaan!
In de vakantie ben ik met mijn familie een paar daagjes naar Amsterdam gegaan. Daar at ik verrukkelijke appeltaart op de Noordermarkt en die avond besloten we uit eten te gaan in de Jordaan. Nietsvermoedend waar we naartoe gingen liep ik met mijn ouders achter mijn zussen aan. Die hadden wél een idee waar we naartoe gingen. De Italiaan waar we 3 jaar geleden ook geweest waren. Op goed gevoel liepen ze daar naartoe. Met de route in hun hoofd van drie jaar geleden.
En ja hoor, het was even zoeken voor ze, maar we vonden 'm terug! In geheel oude staat verkerend.


We gingen aan precies hetzelfde tafeltje zitten, met éxact dezelfde tafelschikking van drie jaar geleden. Mama had namelijk weer ruzie met dezelfde kriebelende plant in haar nek.
We hadden net onze jassen uitgetrokken en over onze stoelen gedrapeerd, toen de eigenaresse op ons af kwam. 'Zijn jullie hier al eens eerder geweest?' 'Ja dat klopt,' Dat dacht ik al! Ik herkende jullie nog!' Wat een schat van een vrouw. Ze herkende ons van drie jaar geleden, geweldig. Vervolgens een gesprekje wat we dan deden voor opleiding en waar we ook al weer woonden. Heel erg fijn om zo met open armen ontvangen te worden.


Wij zaten dicht bij de deur en zagen zo alle gasten binnenkomen. De lieve eigenaresse kende ie-der-een. Vele handen werden geschud, drie kussen werden gegeven, 'en hoe gaat het dan met jullie', 'is pietje er niet bij vandaag?', dat is toch geweldig. Deze eigenaars kenden gewoon iedereen!


Om over het eten nog maar te zwijgen. Het is een Italiaans restaurant en tot mijn grote verbazing ook een bed and breakfast. Wij hebben hier geen gebruik van gemaakt dus ik kan hier ook niet over oordelen.
Maar het eten is zo on ge lo fe lijk lekker. Pizza's die me laten dagdromen over Italië, lasagne die me weer aan de rand Gardameer laat zitten en zo kan ik nog wel even blijven opsommen.
Ik had een pizza met pesto, mozzarella en courgette. Hij was echt heerlijk. Mijn zusje had een pizza met ansjovis en olijven, mijn moeder een melanzana, en mijn vader en zus allebei lasagne. Dat was zo verrukkelijk, ik denk dat we weer naar Italië op vakantie gaan dit jaar. We zijn weer terug bij af..;)


We kregen het bij lange na niet op. Toen de eigenaresse dit doorkreeg ging ze het gelijk voor ons inpakken zodat we het mee konden nemen en er nog een andere keer van konden genieten. Zo'n sympathieke vrouw. Je wordt er zelf dan ook ontzettend vrolijk van. 



De sfeer in het restaurant is dan ook heel erg goed. Daar zorgt het personeel wel voor. En het is voor iedereen geschikt. Er zitten gezinnen met jonge en oudere kinderen, echtparen op leeftijd, jonge tortelduifjes en goede vrienden. 
De eigenaar zelf zat met wat vrienden gezellig achterin een drankje te doen. Geweldig toch. 
Ik raad je dan ook zeker aan om te serveren, wij hadden toevallig geluk, maar het was wel een maandagavond voor ons. 



Ben je in Amsterdam? Ga hier dan alsjeblieft heen. Je wordt zo leuk ontvangen, je komt er daarna vast eens terug. Zo ontzettend fijn! Zeg tegen de mevrouw maar dat je het via mijn blog hebt, dat verhaal zal ze vast herkennen. Dat weet ik zeker.Ik heb er namelijk uitgebreid over verteld toen ik gevraagd had of ik foto's mocht maken.

La Festa
Hazenstraat 64
1016 SR
Amsterdam

Kenden jullie La Festa al en zouden jullie graag naar toe gaan?

14 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig, en vooral lekker uit!

    Liefs, Elbrich

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke tip want Amsterdam is een super stad om te doen
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Amsterdam is heel erg leuk! Nu ook met al die lichtjes in het donker, en in de Jordaan is het hartstikke gezellig!

      Verwijderen
  3. Die pizza's zien er super lekker uit zeg! Ik was verbaasd om te lezen dat het is Amsterdam zit, want ik ken het nog helemaal niet! Binnekort maar eens verandering in brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zou er zeker heen gaan! Ik raad je aan te reserveren, het kan nogal vol zitten! Ik ben benieuwd hoe je het daar vind!

      Verwijderen
  4. Wat ziet dit er heerlijk gezellig uit hé! En die pizza's.. liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk hé! Oh, ik krijg als ik naar de foto's alweer zo'n trek in pizza's...

      Verwijderen
  5. Wat ziet het er lekker uit. Krijg er spontaan trek van. Jammer dat Amsterdam voor mij zo ver weg is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een keer in Amsterdam komt, zou ik het zeker bezoeken! En anders, ik ga proberen hotspots over het hele land te vinden!

      Verwijderen
  6. Ik ken het ook niet! En eet met vriendinnetjes altijd pizza! Hier ga ik zeker eens heen! jam!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je moet er zeker heengaan, je zult er absoluut geen spijt van krijgen! Dat weet ik wel zeker!

      Verwijderen