Zoeken in deze blog

maandag 11 mei 2015

Salade met sinaasappel

Ja je ziet het goed, weer een salade. Ik ben helemaal into de salades. Of dat aan het weer ligt, weet ik niet. Ik maak deze salade voor mijn 1 jarig bestaan. Ja, dit blog bestaat al 1 jaar. De tiet vliegt, zoals mijn familie van het platteland zouden zeggen. Eigenlijk zaterdag al, 9 mei. Maar dan moet je wel thuis zijn, ik zat lekker op de boot, een zeilcursusje te volgen, met de valk. En wat hebben we daar van genoten, ontzettend! Ik heb de hooikoorts heerlijk uit Friesland meegenomen, zodat ik thuis nog lekker kan nagenieten van een weekendje op het water. Snif, want het seizoen is weer daar. Extra reden om wat extra groentes en fruit erdoorheen te jassen, want verantwoord is deze salade wel.
En waarom ik geen taart maak voor mijn 1 jarig bestaan, ik wil eens af van die clichés en maak een vrolijke salade, die ook ontzettend goed oogt op tafel.
Ook ging ik er weer met mijn statief vandoor en nam een video op. Ik heb zoveel plezier in het maken en voornamelijk bewerken van video’s dat ik ga proberen hier meer tijd voor te nemen. Dit keer een andere werkplek, namelijk: de eettafel. I-de-aal. Hieronder het recept voor deze healthy freak salat! Bon apétit!


Vergeet je niet te  abonneren op mijn Youtube kanaal!

Salade met sinaasappel

Ingrediënten
  • 1 krop ijsbergsla
  • 1/2 komkommer
  • 1 sinaasappel, geen perssinaasappel
  • 1 rode paprika
  • 1 rode ui
  • 400 gram cannellibonen
  • 1 wortel
  • peper
  • zout
  • oregano
  • olijfolie
Bereidingswijze
Was de ijsbergsla en snijd deze in reepjes. Doe deze in een slakom. Was de komkommer en snijd deze in blokjes. Verwijder de schil van de sinaasappel, doe dit door eerst de onderkant hier vanaf te halen zodat je een mooi beginnetje hebt. Snijd de sinaasappel in partjes of blokjes. Was de paprika en verwijder de zaadlijsten. Snijd deze in blokjes. Snijd de rode ui in ringetjes. Giet de cannellibonen af en voeg deze ook toe aan de sla. Rasp de wortel en snijd deze in schijfjes. Laat alles samenkomen in de kom en top dit af met een dressing van peper, zout, oregano en een scheutje olijfolie.

Bon apétit! 

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je 1- jarige blogverjaardag. Als je zo enthousiast doorgaat, zullen er vast nog velen volgen!
    groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die filmpjes! Zo heb ik het idee dat ik het ook kan haha :) En gefeliciteerd met je blogverjaardag! :)

    BeantwoordenVerwijderen