Zoeken in deze blog

vrijdag 12 februari 2016

Hotspot: Coffee Corazon

Ik had dit artikel al veel eerder online willen gooien, maar er kwam een concert van Kodaline tussendoor (wat f a n t a s t i s c h was trouwens) en heel wat schoolwerk.

Maar vandaag breng ik jullie dus weer op de hoogte van een nieuwe hotspot. Dit keer eentje waar ik al minstens 10x geweest moet zijn. Misschien wel 20. En ja, dat zegt wel wat.

De hotspot is Coffee Corazon in Amersfoort. Je kunt er naast een goede kop koffie met een stuk gebak ook heerlijk lunchen. Het is gelegen in de allerleukste straat van Amersfoort, de Krommestraat.


Ik zeg wel doodleuk koffietentje, maar ik heb hier nog nooit koffie gedronken. Terwijl ik op z'n tijd onwijs kan genieten van een goede kop cappuccino.
9 op de 10 keer ga ik hier namelijk heen voor de befaamde high tea. Een verrukkelijke verzameling van allemaal kleine gebakjes, daarover later meer, met een schattig potje thee. Van een saaie doos met smaakjes als rooibos, zoethout en zwarte thee is hier geen sprake. Nee, er is een heuse theemuur.

Een muur vol thee. Allemaal bakjes met verschillende smaken thee. De ene thee is goed voor je innerlijke rust, andere theebladeren zorgen voor een kop vrolijkheid en ga zo maar door. Een echte aanrader dus voor de echte theeleut, je kijkt gegarandeerd je ogen uit. Wat ik persoonlijk heel tof vind, is dat je een theepot met heet water op je tafel krijgt en je als het ware je eigen thee mag 'scheppen'. Zelfbediening dus. :)


Corazon biedt een redelijk uitgebreid assortiment van taarten, cakes en koekjes aan. Dit combineren ze in de prachtige high tea. Een stukje appeltaart, pruimencake, een flink brok chocolade, carrotcake, alles wat ze op dat moment klaar hebben staan leggen ze op een prachtige plaat, besneeuwen dit met poedersuiker, bedruppelen het met gesmolten chocolade en zo zul je zien dat het water in een straaltje je mond uitloopt. Dit. Is. Zo. Lekker. Dit is ruim genoeg voor twee personen, en het is daarnaast ook heel erg leuk om een high tea te delen met z'n tweeën, gewoon lief vragen of je er een extra vorkje bij mag.

Als je denkt voor een stukJE appeltaart te gaan, heb je het mis, dit is echt een heus punt, maar zo on ge lo fe lijk lekker, het is soms zelfs nog warm. Eigenlijk zijn alle baksels hier op en top, maar de appeltaart moet je geproefd hebben, net zoals de shortcake, de brownie, de chocoladehavermoutcookie en de carrotcake... oké, alles dus.

Het is áltijd druk in Corazon. Maar je hebt vaak geluk, of je moet met een grote groep komen. Dan kun je trouwens wel reserveren, behalve op zaterdagen en vakanties.
Er zijn namelijk grote tafels, waar regelmatig een plekje vrijkomt en er is zelfs ook een eerste verdieping. Deze is zeer geschikt voor de kids, hier staat namelijk veel speelgoed om mee te spelen en het is voor de ouders meer 'lounge' ingericht met banken met lekkere kussens om even lekker achterover te hangen. Het doet me eigenlijk een beetje aan een huiskamer denken. Heel knus.
Het is behangen met mooie schilderijen die eens in de zoveel tijd veranderen. Een schilderij van een goede vriendin van mij heeft hier zo ook een tijdje gehangen!


Corazon straalt een onwijs fijne gastvrijheid uit. De bediening is geweldig. Het was zelfs een keer zo dat de 'ober' bij ons OP de tafel kwam zitten: 'Meiden, waar hebben jullie vandaag zin in?' Geweldig, zo'n lieve man. Ze zijn heel erg relaxed, onwijs aardig en sociaal. Altijd in voor een grapje en een praatje. Er werken hier veel bekenden van mijn leeftijd, maar Corazon is echt voor álle leeftijden.


Vrijwel alles bij Corazon is biologisch, en dat proef je echt. De taarten zijn allemaal zelfgebakken. Ze hebben zelfs een heuse Corazon Bakery, verderop in de straat, waar al het gebak wordt klaargemaakt en ook het brood. Ook hier kun je even neerstrijken, dit is echter wel een bakkerij en biedt daarom bij lange na niet zoveel plaatsen als het café zelf. 


In de zomer is er ook een klein terrasje en achter aan de gracht is ook nog een deel terras. 

Vaak ga ik naar Coffee Corazon om weer iets te vieren. Zoals drie jaar geleden in de zomer het verband van m'n enkel eraf mocht, verjaardagen en de vakantie goed inluiden. Zo kleven er dus heel veel mooie herinneringen aan deze mooie koffietent, ik kan er nu al meer 10 opnoemen. ;)


Ben je in Amersfoort? Ik zou echt zeker langsgaan even langs hoppen bij Coffee Corazon, of het nou voor een kop koffie of een pilsje is, ze hebben het allemaal en het is allemaal even goed! Het is daarnaast midden in het centrum! Je wordt zo fijn ontvangen en ik weet bijna zeker dat je hier dan vaker gaat terugkomen! 

Coffee Corazon
Krommestraat 18
3811 CC Amersfoort

Iedere dag geopend van 10:00 - 18:00 

Benieuwd naar meer informatie? Check dan zeker hun website!



Kende jij Coffee Corazon al?

5 opmerkingen:

  1. Die theemuur! Superleuk! Ik heb even op de site gekeken. Mmm de Arabische dipschotel en falafel lijken me heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja tof hè? Alles wat ze daar serveren is echt onwijs lekker! Echt de moeite waard om eens te bezoeken!

      Verwijderen
  2. Ik kom best vaak in Amersfoort, maar ben hier nog nooooit geweest... Misschien voor een volgende keer hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier móét je geweest zijn! Of het nou voor een lunch, high tea of borrel is, ze serveren bij iedere gelegenheid de lekkerste dingen!

      Verwijderen
  3. Ah, wat een toffe plek! Als ik in de buurt ben ga ik daar zeker eens een kijkje nemen :-).

    BeantwoordenVerwijderen