Zoeken in deze blog

zondag 24 mei 2015

Nutellafrappé

Wanneer het een heerlijke luchtige warme zomerdag is krijg ik wel een zin in een verkoelende drank. Maar daarnaast ook in koffie. Maar niet in een warme koffie, nee dan ga je voor een frappuchino, die ik ook regelmatig bij de Starbucks neem. Wat heel slecht is aangezien de Starbucks zeer dicht bij mijn school is gelokaliseerd waardoor ik toch heel vaak smoesjes heb om tijdens tussenuren deze koffiebar met een bezoekje te vereren. Maar het is het telkens waard. Maar zou je deze goddelijke drankjes (want dat zijn het wel) niet zelf thuis kunnen maken? Ik probeerde het uit en ik was razend enthousiast! Ik maakte rare sprongen door de keuken, dit kan overigens ook aan de cafeïne gelegen hebben, maar wat was het lekker! Zoet, maar toch ook die koffiesmaak en heerlijk koud door de ijsblokjes! Daarvoor hoef je je niet meer krom te betalen bij de Starbucks, deze maak je gewoon heerlijk thuis! Hieronder het recept! Bon apétit!

Nutellafrappé

Ingrediënten voor 1 glas
  • 1 espresso, afgekoeld
  • 130 milliliter melk
  • 250 milliliter aan ijsblokjes
  • 1 eetlepel ahornsiroop
  • 1 eetlepel cacaopoeder
  • 1 eetlepel nutella
Bereidingswijze
Zet 1 espresso en laat deze afkoelen. Doe de afgekoelde espresso samen met de melk, ijsblokjes, ahornsiroop, cacaopoeder en nutella in de blender en blend dit tot een mooie gladde massa. Schenk in een groot glas, rietje erbij en smullen maar!

Bon apétit! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten