Zoeken in deze blog

woensdag 20 mei 2015

Smoothie met veldsla

De laatste tijd staan er veel groene smoothies en roze smoothies op het menu. En op een van die ochtenden had ik zin in een roze én groene smoothie. Zoet en groen. Is dat mogelijk? Jazeker, want deze smoothiecombinatie is zo goed uitgepakt, wauw! Ik gebruikte deze keer geen sinaasappelsap, wat mij  ook wel goed beviel. Wat ook heeft meegeholpen aan deze supersmoothie is dat mijn hooikoorts helemaal over en uit is. Deze smoothie was een van de eerste in weken die ik ook daadwerkelijk waarnam en proefde. Een wonder, waar ik sowieso al van uit mijn dak ging, en als de smaken dan ook heerlijk tot zijn rechten komen blijft die glimlach de hele dag op mijn gezicht. Het liedje Keesje de Jordaan ging de hele dag niet uit mijn hoofd, heeft dit misschien met de perfectie van deze toch wel een beetje bananensmoothie te maken? Ik geloof van wel, dat heet het lot en geen toeval.
De laatste tijd ben ik aan het experimenteren geslagen met diepvriesfruit, deze week liggen er diepvriesframbozen en -blauwe bessen op mij te wachten, wat zal de diepvries volgende week bieden? Ik ben benieuwd en laat mij vooral verrassen! Hieronder het recept voor deze heerlijke groen/roze smoothie! Bon apétit!

Smoothie met veldsla

Ingrediënten voor 1 persoon
  • 1 rijpe banaan
  • 1 kiwi
  • 1 scheut yoghurt
  • 75 gram diepvries blauwe bessen
  • grote hand veldsla
Bereidingswijze
Verwijder de schil van de banaan en kiwi, snijd deze in stukjes en doe deze in je blender. Doe hier je scheut yoghurt, blauwe bessen en veldsla bij en blenden maar tot een gladde massa zonder stukjes. En je smoothie is ready to go!

Bon apétit!

1 opmerking:

  1. Leuke post, lijkt me erg lekker en gezond! Je ziet er erg wakker uit op die laatste foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen