Zoeken in deze blog

dinsdag 7 mei 2019

Pizza met gegrilde groentes en rode pepers

Je eigen pizza maken is toch wel het leukste om te doen, en lekkerste. Maar dan moet je het wel goed aanpakken. Dat liet ik al een paar keer zien, hier maakte ik met gist, bloem en olijfolie mijn eigen pizzadeeg, hier maakte ik deeg van griesmeel en havermout, hier maakte ik pizzarolls in een muffintray, en zo kan ik nog wel even door gaan. Genoeg variaties mogelijk met pizza.

Enfin, enkele zaterdagavonden geleden had ik weer eens zin in pizza, maar ik had geen tijd, zin, energie, puf, noem maar op, ongetwijfeld herken je je hier zelf in, om een pizzadeegje in elkaar te flansen. Tja, dan maar een kant een klare pizza. HO, stop, daar gaat het mis. Je hebt er dan wel het geduld niet voor (als ik voor mezelf spreek), om op het rijsproces te wachten, maar dan kan je wel je eigen pizza maken, met een ready to go pizzabodem, en dan bedoel ik niet zo'n rechthoekige pizzabodem die je uitrolt en vervolgens smaakt naar de croissants die je vroeger als kind op zondagochtend maakte samen met je papa. Nee, echt een bodem bodem die is voorgegaard of gebakken, iets in die trant, hoe ze het ook verkopen :). Soms zit er al een beetje tomatensaus op. Koop die eens. Dan geef ik je hieronder wat inspiratie voor erop.
Gril eens wat groentes voor op je pizza, ik deed het met courgette en paprika, maakte mijn eigen verrukkelijk makkelijke tomatensaus, topte het af met wat verse klein gesneden rode pepers, kort gewokte en daarnaast ook verse spinazie, pesto, mozzarella en olijven. Klinkt veel, is het ook. Treat yourself, daag jezelf uit, want deze smaakcombinatie pakte zo goed uit, zowel voor het oog als voor de buik dat ik eindelijk weer eens een blogje online durfde te gooien. Hieronder de ingrediëntenlijst en wat ideetjes hoe je te werk kan gaan! En ja, nu ik student ben, eet ik ook wel eens makkelijk,  kant en klare bodems. Dus. Bon apétit!

Pizza met gegrilde groentes, spinazie en rode peper

Ingrediënten voor 2 pizza's

  • 2 kant en klare pizzabodems
  • 1 courgette
  • 1 paprika
  • een hand(je) spinazie
  • 1 verse rode peper
  • 2 bollen mozzarella
  • 2 eetlepels groene pesto 
  • zwarte olijven
  • 1 blik gepelde tomaten
  • 1 teen knoflook
  • 1 ui
  • Een eetlepel Italiaanse kruiden
  • zout en peper
  • olijfolie
Bereidingswijze
Snijd de ui en knoflook fijn. Doe een beetje olijfolie in een steelpannetje en fruit hier de knoflook en ui in. Voeg het blik gepelde tomaten, zout, peper en de Italiaanse kruiden toe, laat dit op een laag vuurtje rustig inkoken. 
Verwarm een grillpan op het vuur. Snijd de courgettes in danwel lange dunne repen of dunne rondjes. Snijd de paprika in reepjes. Gril de courgette en paprika. Wok/grill daarna een deel van de spinazie. Snijd de rode peper in dunne reepjes samen met de zwarte olijven.
Nu kunnen we beginnen met de opmaak. Haal de tomatensaus van het vuur en besmeer beide pizza's met de saus. Versier de pizza met de courgette, paprika, olijven, pepers, spinazie en eindig met de mozzarella en pesto. Naar smaak kun je op het eind nog een beetje peper toevoegen. 10 minuutjes in een voorverwarmde oven op 200 graden en bon apétit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten