Zoeken in deze blog

vrijdag 30 oktober 2015

Groene smoothie met erwtjes

Opgelet smoothiefreaks, want dit recept voor een gezonde start van je dag wil je absoluut niet mislopen. Toen ik over dit overheerlijke powerontbijtje van de dag begon, en tuinerwten als ingrediënt opnoemde, keek mijn vader een beetje verbaasd: ''Dat doet me denken aan die sapjes die de DJ's in het Glazen Huis ieder jaar voorgeschoteld krijgen,'' Ik weet zeker dat de smaak van die sapjes het niet bij mijn groene smoothie halen.
Want deze shake smaakte echt verrukkelijk. Ik ben dol op erwtjes en er ligt bij ons altijd een pakje in de diepvries, ideaal om dus door je smoothie te gooien. Daarnaast zijn ze heerlijk zoet en een prachtige basis voor vele combinaties.
Ik combineerde deze little greenies met citroen, om een lekker zuurtje toe te voegen, olijolie, peer (uit de boomgaard van mijn oma en daarom extra lekker), yoghurt en obviously een banaan, onmisbaar in een smoothie. Blenden, rietje erin en enjoy! Hieronder deel ik het recept met jullie van deze heerlijke groene smoothie! Bon apétit!


Groene smoothie met erwtjes

Ingrediënten
  • 1 banaan
  • 5 eetlepels (diepvries)erwtjes
  • het sap van een halve citroen
  • een scheut olijfolie
  • 1 peer
  • een scheut yoghurt
Bereidingswijze
Doe alles bij elkaar in de blender en blendt dit tot een mooie egale massa. Schenk in een mooi glas, een masonjar bijvoorbeeld, rietje erin en slurpen maar!

Bon apétit!

7 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit een groene smoothie gemaakt maar deze ziet er super lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo, ik ben totaal geen fan van erwtjes. Is de smaak hiervan erg overheersend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt heel erg mee! Ik zou het gewoon proberen, met eerst weinig erwtjes, proeven, en dan eventueel nog wat meer toevoegen! Het is een heerlijke combinatie met de citroen!

      Verwijderen