Zoeken in deze blog

dinsdag 8 december 2015

Hotspot: 30ml

Dit vind ik spannend, een nieuwe rubriek op Emma Julia. Ik was namelijk afgelopen donderdag in Utrecht, ik had een dagje vrij van school in verband met rapportvergaderingen, en besloot het op een winkelen te zetten met mijn beste vriendinnetje.
Na al een hele bups winkels gehad te hebben waren we een geschikte lunchgelegenheid aan het zoeken. Iets van de drukke grachtengordel af, en zo liepen we tegen 30ml aan. In de eerste instantie wilde ik nog even verder kijken. Er stond namelijk weinig op de kaart, maar er hing zo’n fijne relaxte sfeer dat we maar neerploften.
Ohja, klein minpuntje, ik had mijn camera niet bij me, maar omdat ik zo knetter enthousiast was, wilde ik dit artikel toch voor jullie neertikken. Leermomentje ;)


We deden een bestelling aan de bar en betaalden direct. Iets waar ik niet heel erg bekend mee ben, meestal komt er iemand naar je toe en die neemt dan je bestelling op, maar dit was eigenlijk heel prettig.
Na een korte tijd kwamen onze drankjes, Sandra had een prachtige latte art, en ik een rooibos thee (waar ik stiekem wel een beetje spijt van had), toen ik dat kunstwerk van een koffie zag, wauw. 10 minuutjes later volgden onze broodjes. Té simpel, maar té lekker. Ik had een broodje beenham, Sandra een broodje kaas. Maar het was ontzettend goed!! De broodjes waren heerlijk warm en vers, afgemaakt met sla met een beetje dressing en beenham, so good! Simpel is vaak nog zó veel lekkerder dan een ontzettend dik belegd broodje.



Ik vond het heel grappig om te zien welke mensen dit koffietentje aantrok. Achter mij zaten twee mensen in het Engels te converseren. Een tafeltje verder een vrouw die van een kopje koffie aan het genieten was. In het midden van de zaak aan een grotere tafel zaten studenten met een laptop erbij te werken. En voor de rest tweetallen die heerlijk van een goede bak koffie aan het genieten waren met soms zo’n simpel broodje erbij.


Super leuke ambiance dus en voor iedereen geschikt. Ik moet toegeven dat ik het wel een wat hippere uitstraling vond hebben en het wat meer jongere mensen aantrok, ik voelde me hier dus heel erg op mijn gemakje, tussen de ietwat hipsterlijke maar ontzettend fijne bediening. Super lieve mensen.


Ben je binnenkort in Utrecht? Ik raad dit fijne koffietentje dus zeker aan! Al is het enkel om de latte art ;)

30 ml
Maria straat 35
3511 LN, Utrecht

Laat me weten wat jullie van deze nieuwe rubriek vinden! Ik ben heel erg benieuwd!

2 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit! Maar ook druk, het lijkt wel alsof elk tafeltje bezet is :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk tentje hoor! Vooral de bar vind ik er vet uitzien met dat hout.

    BeantwoordenVerwijderen