Zoeken in deze blog

vrijdag 11 december 2015

Deelbrood

Langzaam kruipen de feestdagen naderbij. De laatste week van school staat voor de deur en dan is het alweer kerstvakantie. Voor mijn gevoel is de Sint nog steeds het land niet uit, maar dit terzijde.

Ik ben dus ook volop bezig kerstrecepten voor jullie te bedenken, vandaag trap ik af met de eerste! Een heerlijk, makkelijk voorgerecht. Je hebt een Marokkaans brood, snijdt deze in, bestrijkt hem met een olijfoliemengsel, de oven in, en dat is het! Super makkelijk dus, en echt een ongelofelijk lekker resultaat! Mijn vader maakt dit brood vaak wanneer we gasten krijgen of als we ergens iets gaan eten en dan brengen we dit mee! Iedereen wordt er blij van!
Ik heb dit brood bij de Marokkaanse winkel gehaald, maar ze verkopen deze ook gewoon bij de supermarkt! Hoef je niet de hele stad door voor je kerstinkopen!
En het leuke van dit brood is, je kunt er iedere keer een klein ‘blokje’ van pakken, een echt deelbrood dus! En met de kerstdagen had ik geen betere titel kunnen kiezen! Hieronder dus het recept! Ook in de vorm van een filmpje! Abonneer je hier op mijn Youtube kanaal! Bon apétit!



Deelbrood

Ingrediënten
  • 1 Marokkaans brood
  • olijfolie
  • zout en peper
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 eetlepel rozemarijn
  • 1 eetlepel tijm
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 180 graden. Pers de knoflook uit en voeg deze aan de olijfolie toe. Doe hier de peper, zout, rozemarijn en tijm bij. Roer dit goed door. Snijd een dambordpatroon in je brood. Allemaal blokjes. MAAR, snijd het brood niet helemaal door. Verdeel in de insnedes de olijfolie. Doe het brood voor 10 minuten in de voorverwarmde oven. 

Bon apétit! 

7 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee voor de feestdagen. En zo eenvoudig! Tof filmpje ook. Doe je goed!
    Fijn weekend!
    Sofie - HealthFie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel tof recept zeg
    en niet veel werk tijdens de altijd drukke feestdagen
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit! Ben sowieso gek op Turksbrood.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee en houd van turks brood!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh jammie dat is zo lekker! Ik maak het wel eens met een normaal (ongesneden) brood en dan ook zo insnijden en dan in de oven met plakjes kaas enzo er tussen. Oh man, ik krijg er gelijk weer zin in. Met Turks brood nog nooit geprobeerd, dus dat ga ik ook eens doen! Dit is wel iets dat ik bij mijn kerstdiner vooraf wil serveren bij de soep. Dus bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen