Zoeken in deze blog

maandag 7 september 2015

Smoothiebowl met blauwe bessen

Vorige week vond er een onwerkelijk voorval plaats. Ik raakte uitgekeken op mijn dagelijks smoothie. Ik vond dit moeilijk om te bekennen. Smoothie als ontbijt is voor mij een ritueel geworden en ik kijk er iedere avond naar uit. Dat ik hier op een keer geen zin in zou hebben had ik niet verwacht. Toch gebeurde het. Ik zette mijn hersenspinsels aan het werk en al snel rolde er een heel fijn ideetje uit. Wel een smoothie, maar in een iets andere context. Een overheerlijke smoothiebowl. Een smoothie in een kommetje geschonken met daarop verschillende toppings!
Bovendien met heerlijke ingrediënten die daarnaast ontzettend goed voor je zijn. Daar ben ik altijd voorstander van! Blauwe bessen en pruimen zitten namelijk bommetjevol antioxidanten, die ontstekingsremmend en cholesterolverlagend werken én je beschermen tegen ziektes.
De smoothiebowl maak ik op met extra blauwe bessen, noten en granola. Granola kun je natuurlijk in de winkel kopen, maar zelf maken is zo leuk en bovendien makkelijk. Zie hier mijn recept en maak je eigen homemade granola. Met natuurlijk deze verrukkelijke smoothie! Hieronder deel ik met jullie het recept! Bon apétit!

Smoothiebowl met blauwe bessen

Ingrediënten voor 1 kom

Smoothie
  • 1 handje blauwe bessen
  • 3 eetlepels citroenkwark
  • 3 eetlepels havermout
  • 1 banaan
  • 1 pruim
  • een scheutje water
Topping
  • een klein handje granola
  • een klein handje gemengde ongezouten noten
  • een klein handje blauwe bessen
Bereidingswijze
Doe alle ingrediënten voor de smoothie in een blender en blendt dit tot een mooie gladde massa. Schenk dit in een lage kom en verdeel hier de granola, noten en blauwe bessen over. 

Bon apétit!

2 opmerkingen:

  1. Citroenkwark, hmm klinkt wel lekker eigenlijk ;) probeer ook eens krenten erdoor of Griekse yoghurt, geeft het ook een heerlijke romige smaak!
    X Wilmke
    Http://www.winwonderland.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's en de smoothiebowl lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen