Zoeken in deze blog

maandag 2 maart 2015

Groene smoothie

Wij foodbloggers, zijn er maar gek op, smoothies. En de afgelopen maanden kwam ik steeds meer kiekjes met recepten tegen van groene smoothies. De ingrediënten, voornamelijk groenten, spraken mij daarbij niet aan. Maar lekker dat het zou zijn. Dus toen ik afgelopen zaterdag in de nieuwste Allerhande aan het bladeren was, was ik ontzettend benieuwd hoe dat nou eigenlijk smaken zou. Het recept komt van de chiquita, ja dat bananenmerk! Mijn moeder keek me met een gezicht van een oorwurm aan, een smoothie met spinazie? Het gaf haar een rilling over haar rug. Ik raakte aan het idee gewend, en ik keek uit naar maandag, wanneer ik het powerontbijt zou uitproberen. Even naar de winkel om spinazie te halen, waar ik normaal gesproken geen enorme fan van ben. Ja, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik ben bereid om nieuwe dingen te proberen, daar houd ik van! Zo gooide ik dus de spinazie, banaan, peer, avocado, sinaasappelsap en yoghurt in de blender. Het werd een heerlijk groen papje, wat helemaal geen uitgesproken spinaziesmaak had! Het was juist heerlijk zacht en oh zo lekker! Doe mij er morgen maar nog een! Wat een powerontbijt, hier kun je de hele dag weer op vooruit tanken! Hieronder het recept! Ja, gewoon proberen! Bon apétit!

Groene smoothie

Ingrediënten 
  • 1 banaan
  • een handje verse spinazie, gelijk aan 70 gram
  • 1/2 rijpe avocado
  • 1/2 peer
  • 2 sinaasappels
  • een scheut yoghurt, gelijk aan 1 deciliter
Bereidingswijze
Pers de 2 sinaasappels uit. Doe het sap in de blender. Snijd de banaan in stukjes en doe deze ook in de blender. Als je ongewassen spinazie gebruikt, was je deze goed af voordat je ze ook in de blender doet. Doe de halve avocado ook in de blender. Schil de halve peer en doe deze in stukjes gesneden in de blender. Voeg als laatste de yoghurt toe. En blenderen maar! 

Bon apétit! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten