Zoeken in deze blog

dinsdag 18 augustus 2015

Risotto met wortel

Met deze herfstige vakantiedagen ben ik moeilijk mijn bed uit te krijgen. Maar een goede maaltijd gaat er altijd wel in. Daarbij ben ik dol op risotto. Er zijn namelijk oneindig veel mogelijkheden met risotto en experimenteren gaat (vrijwel) altijd goed. Dit recept voor risotto kwam op goed geluk de pan uit rollen, maar wat was ie lekker zeg! Ik trok wat kastjes open en mikte wat in de pan en daar werd een wonderbaarlijke risotto geboren. Dit risottorecept is al jaren onze favoriet, en deze komt daar ook op het lijstje bij te staan. Onweerstaanbaar lekker. Mijn zusje en ik hebben hier saampjes heerlijk van zitten genieten.
Risotto is een ideaal eenpansgerecht en omdat ik nog een beetje in de kampeersferen leef is dit ideaal om af te kicken. De ingrediëntenlijst hield ik simpel, wortels, aardappel en een uitje. Maar simpel is vaak wel het lekkerst. Een beetje pecorino mag hierbij niet ontbreken. Het resultaat, risotto om je bestek bij op te eten. Hieronder deel ik met jullie het recept! Bon apétit!

Risotto met wortel

Ingrediënten voor 2 personen
  • 125 gram risottorijst
  • 1 rode ui
  • 1 aardappel
  • 5 winterpeentjes
  • 700 milliliter water
  • 1 groentebouillon 
  • 50 gram pecorino
Bereidingswijze
Verwarm wat olijfolie in een hapjespan. Snipper de ui en fruit deze aan. Snijd de aardappel in blokjes en voeg deze toe aan de uien. Snijd de wortel in stukjes en doe deze ook in de pan. Voeg de rijst toe en laat deze glazig worden. Voeg nu beetje de groentebouillon toe. Voeg steeds weer een nieuwe scheut toe als het vorige is opgenomen. Blijf goed roeren. Herhaal dit tot de bouillon op is. Rasp de pecorino en voeg dit als laatst toe. Serveer direct.

Bon apétit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten