Zoeken in deze blog

donderdag 2 april 2015

Kwarktaart met blauwe bessen

Zoals jullie weten gaf ik afgelopen zondag mijn verjaardagsfeestje. Daarbij maakte ik twee taarten, deze verrukkelijke appeltaart en de kwarktaart met blauwe bessen die ik in deze blogpost zal beschrijven, het recept haalde ik van Laura’s bakery
Kwarktaart, iedereen heeft hier vast wel van gehoord, dit is erg makkelijk om te maken en bovendien erg lekker! In tegenstelling tot mijn sticky appeltaart verspreidt deze kwarktaart in je mond een frisse smaak. Geschikt voor de mindere zoetekauwen onder ons. 
De blauwe bessen gebruik je verder niet in de taart, ze dienen puur ter decoratie. Maar wat voor een decoratie, het ziet er prachtig uit! Voor wie nog niet eerder kwarktaart gemaakt heeft, een kwarktaart bestaat uit een koekbodem die je maakt van verkruimelde biscuitjes en gesmolten boter. Hierop komt de kwarkvulling. Gemaakt van kwark, gelatine, melk, slagroom en suiker. Heel makkelijk om te maken. Ik maakte de kwarktaart gewoon in een springvorm, zo handig! Zodra je het in de koelkast hebt gezet heb je er geen omkijken meer naar. Ik maakte deze taart een dag van tevoren zodat ik meer tijd had om de rest van de voorbereidingen te treffen. Erg makkelijk van deze taart! Hieronder het recept van deze verfrissende kwarktaart! Bon apétit! 


Kwarktaart met blauwe bessen

Ingrediënten
  • 300 gram digestive biscuitjes
  • 190 gram boter
  • 750 gram naturel kwark
  • 9 blaadjes gelatine
  • 150 milliliter melk
  • 500 milliliter slagroom
  • 4 eetlepels suiker
  • 300 gram blauwe bessen
Bereidingswijze
Smelt de boter in een pannetje. Verkruimel de biscuitjes met een vijzel. Je kunt ze ook in de keukenmachine doen. Voeg de gesmolten boter aan de kruimels toe en roer dit door. Vet een springvorm in met bakpapier. Stort de kruimels met de boter in de vorm en verdeel dit gelijkmatig. Druk dit goed aan. Zet de bodem tot gebruik in de koelkast. 
Laat de gelatineblaadjes weken in koud water. Klop de slagroom stijf. Verwarm de melk tot lauwwarm. Knijp de gelatine uit en los deze in de melk op. Laat dit afkoelen.
Doe de kwark in een kom en voeg de melk toe. Voeg daarna de slagroom toe en roer dit goed door. Giet het mengsel in de springvorm op de koekbodem. Laat de taart voor minimaal 3 uur opstijven in de koelkast. Leg vlak voor het serveren de blauwe bessen op de taart. Bestuif deze eventueel nog met wat poedersuiker!

Bon apétit! 

2 opmerkingen: