Zoeken in deze blog

vrijdag 24 april 2015

Smoothie met peer

Ik ben de afgelopen week telkens met een smoothie begonnen en ik merk gewoon dat ik me hier erg prettig bij voel, ook de rest van de dag. Als ik iets minder heb geslapen en de wekker van kwart voor zeven even niet kan horen, sleur ik mezelf me bed uit en zoek ik wat heerlijkheden bij mekeer en draai ik die door de mixer. Een blender is natuurlijk ideaal voor smoothies, maar ik gebruik meer en meer de staafmixer. Onze blender is namelijk best groot en wanneer ik voor de staafmixer ga heb ik veel minder afwaswerk. Dit komt ook omdat ik maar voor 1 persoon een smoothie maak. Zo heb ik deze week gevarieerd met courgette en veldsla in mijn smoothie. Vandaag even niet. Ik dronk een smoothie met banaan, sinaasappel, yoghurt en peer. Een gouden kwartetje! Een heerlijk begin van de dag, hieronder deel ik het recept met jullie! Bon apétit!

Smoothie met peer

Voor 1 persoon
  • 1 peer
  • 1 banaan
  • 1 sinaasappel
  • scheut yoghurt
Bereidingswijze
Pers de sinaasappel goed uit. Schil de peer en snijd deze in stukjes. Verwijder de schil van de banaan en snijd deze ook in stukjes. Doe alle componenten samen in de blender of staafmixer en blend dit tot een mooie romige gele massa. 

Bon apétit!

1 opmerking: