Zoeken in deze blog

zondag 5 april 2015

Salade met aardbeien en avocado

De temperatuur begint eindelijk de ‘misschien kan ik mijn winterjas inwisselen voor mijn zomerjas’ gedachte aan te nemen en ik popel dan ook ontzettend om de zomerse koninkjes, aardbeien, in mijn gerechten te verwerken. Die kun je natuurlijk op ontelbare manieren in een dessert verwerken, maar waarom niet in een salade? De kleurencombinatie tussen groen en rood is namelijk grandioos, wauw dat ziet er echt prachtig uit, en het is een kwestie van snijden.
Ik voegde ook nog avocado toe, omdat dit echt een van mijn alltime favourites is, en natuurlijk ontzettend gezond. Een extra bite door de appel en kort aangebakken pijnboompitten. Echt onwijs lekker!
Ik experimenteerde met de dressing, ik wilde voor heel puur gaan en koos daarom voor een dressing met olijfolie, limoensap en honing. Keisimpel en keilekker! En deze dressing maakte ik in een jampotje, ik had wat teveel gemaakt, en zo is het makkelijk te bewaren en doen we het een deser dagen zo weer over de salade!
Deze salade stond te pronken op onze paastafel! Bij mij kon de dag na deze salade niet meer stuk! Hieronder het recept! Bon apétit!

Salade met aardbeien en avocado

Ingrediënten voor 4 personen
  • 150 gram veldsla
  • 1 avocado
  • 5 aardbeien
  • 1 appel
  • een paar blaadjes munt
  • 30 gram pijnboompitten
  • 1/2 limoen
  • 6 eetlepels olijfolie
  • 2 eetlepels honing
Bereidingswijze
Was de sla en droog deze in een vergiet uitlekken. Was de aardbeien en appel. Verwijder het kroontje van de aardbeien en snijd deze in vieren. Verwijder het klokhuis uit de appel en snijd deze in blokjes. Verwarm een kleine koekenpan op het vuur en rooster de pijnboompitten kort zodat ze een beetje kleur krijgen. 
Knijp de halve limoen uit en doe hier de olijfolie en honing bij. Klop dit met een garde tot een mooie dressing. 
Doe de veldsla, aardbeien, avocado, appel, blaadjes munt en pijnboompitten in een mooie schaal. Druppel hier de dressing over en je salade is ready to go! 

Bon apétit!

3 opmerkingen:

  1. Ziet er zomers uit zeg! Leuke post! Avocado is inderdaad echt heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dit ziet er lekker uit zeg,
    avocado en aardbeien, klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen