Zoeken in deze blog

dinsdag 30 juni 2015

Spaghetti met garnalen en rucola

Deze pasta is zo'n favoriet van ons dat ik me afvraag waarom ik deze nog niet eerder met jullie heb gedeeld! Deze komt al jaaren bij ons over de vloer en heeft zich nog steeds niet aan de lezers van mijn site voorgesteld, belachelijk! Daarom wil ik jullie introduceren aan deze g e w e l d i g e pasta met garnalen naar het recept van Jamie Oliver, de enige echte.
Het recept komt uit zijn boek Jamie's Italië en wordt bereidt met garnalen, rucola en Spaanse peper. De rucola kon zelfs uit eigen tuin gehaald worden, scheelt weer een ritje naar de supermarkt. En de garnalen uit de diepvries. Deze heb ik van tevoren wel even schoongemaakt, eet wel zo prettig vind ik. Je maakt een pastasausje op basis van zongedroogde tomaatjes, daar ben ik dol op en deze saus is daarmee een grote favoriet van mij! Afblussen met witte wijn en garnalen en je bent ready to go! Supersimpel en daarmee superlekker! Met die warme zomeravonden hoef je helemaal niet lang in de keuken te staan om iets lekkers op tafel te toveren! Thanks a lot Jamie! Hieronder het recept! Bon apétit!

Spaghetti met garnalen en rucola

Ingrediënten voor 4 personen
  • 450 gram spaghetti
  • zout en peper
  • olijfolie
  • 2 tenen knoflook
  • 1 rode Spaanse peper
  • 400 gram garnalen
  • 1 glas witte wijn
  • 8 grote zongedroogde tomaten
  • 1 citroen
  • 2 grote handen rucola
Bereidingswijze
Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakkingen met een flinke snuf zout. Verhit 3 scheuten olijfolie in een hapjespan. Pel de tenen knoflook en hak deze fijn. Verkruimel de peper en doe deze samen met de knoflook Maal de zongedroogde tomaten fijn in de blender of staafmixer en voeg deze met de witte wijn toe aan de garnalen. Laat dit pruttelen totdat de wijn vrijwel is verdampt. Laat de pasta uitlekken, maar houd een beetje kookvocht over. Rasp en pers de citroen uit. Hussel de spaghetti en saus door elkaar en schenk hier het sap van de citroen over. Doe hier de helft van de rucola bij. Voeg naar smaak peper en zout toe. Verdeel de pasta over de borden en strooi hier nog de rest van de rucola en de citroenrasp overheen. Ook lekker met Parmezaanse kaas!

Bon apétit! 

1 opmerking:

  1. Hmm.. lijkt me erg lekker!
    Ik vind zongedroogde tomaatjes altijd erg lekker overal door (:

    BeantwoordenVerwijderen