Zoeken in deze blog

zaterdag 8 augustus 2015

Groene smoothie met Griekse yoghurt

Smoothies, smoothies, smoothies ik kan er úúúúren over praten. Welke combinaties mijn favoriet zijn, welke ik nog graag wil proberen. Wat zijn goede aanraders door je smoothie en zo blijft het lijstje groeien. Ik wilde al een lange tijd spinazie door mijn smoothie gooien. De kleur sprak me aan en je krijgt natuurlijk al een deel van je groentes binnen voordat je je ogen daadwerkelijk open hebt kunnen doen. Bovendien zit er hoog ijzergehalte in spinazie, hey Popeye eet dit dus niet voor niets. 

Ik experimenteerde er de afgelopen week dus op los. Gooide letterlijk alles in de blender in combinatie met spinazie. Niks bleek écht te werken, mijn smoothies waren oké, maar niet echt lekker om van te genieten. Tot op deze dag, de dag van vandaag, dit was de combinatie waar ik al die tijd naar op zoek geweest was. Griekse yoghurt. Deze zorgt voor een heerlijke zachte smaak in combinatie met de spinazie, maakt de kleur nét wat zachter en het is gewoon een heerlijke smaak! Ik voegde een banaan toe en een peer, wat zorgde voor een bommetje fruit + groenten op de vroege ochtend en you'll rock this day! Hieronder deel ik het recept! Bon apétit! 

Groene smoothie met Griekse yoghurt

Ingrediënten voor 1 groot glas
  • 4 handen spinazie
  • 3 eetlepels Griekse yoghurt
  • 1 banaan
  • 1 peer
Bereidingswijze
Doe alle ingrediënten in de blender en blend dit tot een egale massa.

Bon apétit! 

1 opmerking: