Zoeken in deze blog

zaterdag 27 juni 2015

Tortizza

Ik ben de laatste tijd een beetje van de boterham tussen de middag afgestapt. Ik experimenteerde met o.a. deze tosti, maar vandaag vond ik het tijd voor iets anders. Zijn wij de enigen die de dag nadat we Mexicaanse tortilla’s gegeten hebben altijd een half pak overhoudt? Je kunt de wraps de volgende middag beleggen met sla en ei, maar je kunt er ook tortizza’s mee maken! Pizza’s van tortilla’s! Klinkt dat niet belachelijk lekker? En dat is het ook. Makkelijk is dat je de bodem al hebt en voor de rest kun je je gang gaan. Ik had geen tomatensausje in huis dus maakte ik er een met een ketchup, een aanrader en de andere maakte ik van mascarpone en chilisaus, ook super lekker! Je kunt net zo veel variëren als je dat met pizza’s zou doen! En dit is des te leuker omdat je nu ook tijdens je lunch heerlijk pizza’s ‘mag’ eten! Hieronder deel ik het recept! Bon apétit!

Tortizza

Ingrediënten voor 2 tortizza’s

  • 2 tortilla’s 

Voor de mexicaanse 
  • 1 eetlepel ketchup
  • 1 theelepel Mexicaanse kruiden
  • 1/2 ui
  • 1/2 paprika
  • handje geraspte kaas
Voor de chilipizza
  • 1 eetlepels mascarpone
  • 1 theelepel chilisaus
  • handje geraspte kaas 
  • 1/2 ui
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 200 graden. Haal het rooster eruit. Besmeer 1 tortilla met de ketchup en bestrooi deze met de Mexicaanse kruiden. Snijd de ui in ringetjes en strooi de helft hiervan erover. Snijd de paprika in blokjes en strooi deze er ook over. Top af met de kaas. 
Roer de mascarpone en chilisaus door elkaar. Smeer dit over de andere tortilla. Strooi hier de ui en kaas over.
Leg de tortilla’s op het rooster en rooster deze voor zo’n 8 minuten in de oven. 

Bon apétit! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten