Zoeken in deze blog

zondag 24 april 2016

Tropische smoothie

Lieve lezers, IK HEB VAKANTIE! Oh, wat was ik daar aan toe! Ik ga de hele vakantie goed gebruik maken van mijn vrije tijd, ik ga lekker veel koken, daarnaast ga ik heul veul slapen en ik ben bang dat ik ook tamelijk veel gebruik van ons netflix account ga maken... Maar hè daar is vakantie voor!

Om op het eerste puntje terug te komen, ik ga helemaal los in de keuken komende weken, want ik heb er immers alle tijd voor! Ik dook een deze ochtenden dan ook de keuken in om aan de slag te gaan met een innovatief idee voor een smoothie. De gebruikelijk ingrediënten gooide ik even aan de kant. Ik wilde weer eens wat nieuwe smaakjes toevoegen aan mijn kickstart van de dag. Ik besloot in plaats van rode vruchten, deze keer te starten met een basis van gele, tropische vruchten. Deze tropische vruchtenmix uit de diepvries die ik hiervoor gebruikte bestaat uit papaja, mango, kiwi, ananas, honing meloen en de cantaloupe. Fruit dat ik zeker vaker door de smoothie ga gooien, want man wat was dat lekker!
Helemaal in combinatie met de komkommer en bleekselderij, zoet en hartig heven elkaar heel mooi op. Daarnaast deed ik eens gek en deed ik een snufje kurkuma in mijn blender. Kurkuma is geelwortelpoeder en is heel goed voor je darmen. Pas alleen wel op met je kleren, kurkuma krijg je er namelijk vrijwel niet uit! Hieronder het recept voor jullie! Hebben jullie ook meivakantie, en hebben jullie plannen? Bon apétit!


Tropische smoothie

Ingrediënten
  • 2 bananen
  • 175 gram tropisch fruit (mango, papaja, cantaloupe meloen, honingmeloen, kiwi en ananas)
  • 1/2 stengel bleekselderij
  • 1/3 komkommer
  • 1 theelepel kurkuma
  • 3 perssinaasappels
Bereidingswijze
Pers de sinaasappels uit. Doe het sap met alle ingrediënten in de blender en blend dit tot een mooie egale smoothie!

Bon apétit! 


1 opmerking: